Polecane artykuły
Artykuły, Usługi transportowe, Transport Skandynawia, Norwegia, Szwecja, Dania, Finlandia
Rekordowy rok dla portów morskich
Źrodło: rp.pl, Agnieszka Stefańska 26-02-2011Polskie porty morskie zarobiły w ubiegłym roku ponad 100 mln zł. To jeden z lepszych wyników w ostatniej dekadzie. Najlepiej wypadł port w Gdyni. Rok 2010 zakończył zyskiem netto w wysokości 43,3 mln zł, drugim co do wielkości w historii spółki. Jak mówił prezes Janusz Jarosiński, wynik okazał się lepszy niż prognozy z początku roku 2010. – Zysk był rekordowy w skali ostatniego dziesięciolecia – mówi Jarosław Siergiej, prezes spółki zarządzającej portami w Szczecinie i Świnoujściu. – Zawdzięczamy go w dużej mierze otrzymanym odszkodowaniem za wywłaszczenie nieruchomości pod budowę gazoportu i spalarni śmieci. {czytaj więcej...}
Coraz więcej ludzi i towarów w powietrzu
Źrodło: rp.pl, ais 02-03-2011Od początku roku ruch na polskich lotniskach rośnie w tempie ok. 7 proc. w porównaniu do początków roku 2010. Rekordzistą jest Łódź, której liczba klientów w pierwszych miesiącach wzrosła o 22 proc. Gdańsk i Katowice straciły pasażerów w związku z odwoływaniem lotów czarterowych do Egiptu. Tylko w styczniu tego roku polskie porty lotnicze obsłużyły 1,34 mln osób. To o 7 proc. więcej niż w tym samym czasie analogicznego roku. Najdynamiczniej rozwijają się porty z Łodzi, Katowicach i Poznaniu. Liczba pasażerów w Warszawie i Krakowie wzrosła o ponad 7 proc. — Ruch w styczniu i w lutym rósł po ok. 22 proc. — mówi Katarzyna Dobrowolska, rzecznik łódzkiego lotniska. {czytaj więcej...}
Przełom w pozwoleniach na transport na Wschód
Źrodło: www.mi.gov.pl, Ministerstwo Infrastruktury, 08.02.2011W związku z zaakceptowaniem przez Międzynarodowe Forum Transportowe (MFT) decyzji strony rosyjskiej o odstąpieniu od ograniczeń w zakresie liczby zezwoleń EKMT ważnych w Federacji Rosyjskiej, podjętej na posiedzeniu Transportowej Rady Zarządzającej w dn. 2 lutego 2011 r. w Paryżu, wszystkie zezwolenia EKMT na 2011 r. będące w posiadaniu polskich przewoźnikom upoważniają do wykonywania przewozów do i z terytorium Federacji Rosyjskiej. Ze względu na istotę tej decyzji i jej oddziaływanie na państwa członkowskie Międzynarodowego Forum Transportowego, wymaga ona jeszcze technicznych rozstrzygnięć co do sposobu jej wdrożenia w praktyce. {czytaj więcej...}